CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 4. juni 2009

Drøm? Eller mareritt...

Makka Pakka, Akka Wakka Makka Pakka Tø!
Makka Pakka, Appa Yakka Ikka Akka Ååå
Hum dum, Agga pang Ing Ang Ååå
Makka Pakka, Akka Wakka Makka Pakka Mø!
(versjon med lyd)

Uææææææææææææææææææææææææææææææææ!! Jeg får det ikke bort fra hjernen!! Som et slags virus så sitter dette klistret i hjernebarken sammen med forferdelige toner av Hoppsi Deisi og Hinkelpinkel, og for ikke å snakke om den falske pianospillingen til Tomlingene! Og hvorfor i alle dager er det ingen som faktisk fanger Ninki Nonk når de så sterkt proklamerer i starten av hvert program at dette toget skal fanges! For ikke å glemme, jo jeg håper jeg å glemme (!), den ekstremt falske sangen/låtene til Titteiene. Helt utrolig at det i det hele tatt går an å sende noe som er SÅ falskt i beste sendetid!!

Vel, når sant skal sies så er det ganske uskyldig barne-tv da. Ja, for det er jo nettopp det dette er. For den av leserne som ikke har opplevd Drømmehagen (eller In The Night Garden på engelsk) så kan jeg oppsummere med at det er et barneprogram som sendes HVER KVELD kl 1730 på NRK Super. Og som barna blir helt hekta på. Både Savannah og Hedda synes dette er helt topp, og blir fascinert over farger, lyder, bevegelser og enkel handling.

Jeg kan vel være tilbøyelig til å si at dette er svært uskyldig moro for barna i forhold til vår egen oppvekst med Pompel og Pilt, for ikke å glemme skumle Gorgon vaktmester. DET var barne-tv det! Sammen med Tøydokke Anna og en mann gjemt i hundedrakt som hele tiden hadde bursdag sammen med noen hånddukker. Tja, kanskje er ikke Drømmehagen så ille allikevel. Men feste seg på hjernen DET kan det!! Makka Pakka, Akka Wakka Makka Pakka Tø!!

2 kommentarer:

svein sa...

NÆÆÆIIII!!!!!!!!
Ikke minn mæ på tøydokke anna, vææææærsåsniiiiiiill...
Æ syns faktisk han der makkapakka gjor ein fin jobb med de steinan, d va jo ei fornufti handling med go moral ;-)

Anonym sa...

Kjære Savannah og Hedda!
Jeg vil anbefale dere å synge:
"Min båt er så liten og havet så stort, men Jesus har grepet min hånd.Når Han styrer båten da går det så bra, på veien til Himmelens stad."
Gleder oss til å se dere igjen alle 4.
Med ønsket om ei god natt fra farmor og farfar.

baby growth
babies