CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag 15. desember 2008

Fremtiden

Da sitter jeg her i natt og har massevis av tid til å tenke og fundere. Syk nattvakt så da får jeg lov til å sitte her og følge med Hedda. Utrolig rart hvor knyttet en kan bli til en sånn liten skapning. Hadde noen på forhånd fortalt meg at jeg skulle bli så "tussete" så hadde jeg nok ikke trodd dem. Men joda. En blir nært knyttet og glad i søte små, selv om en enkelte ganger kan blir utrolig irritert også...

Lurer på om det er flere foreldre som har sittet og sett på sine små sovende barn, og lurt på hva fremtiden vil bringe for de? Tror nok at de fleste en eller annen gang har streifet innom den tanken ja. Det samme har jeg gjort flere ganger. Spesielt i etterkant av at Hedda hadde vært igjennom noen tøffe tak, men også nå når hun ligger der og sover. Fremtiden vet vi ingenting om, men vi kan drømme, be og håpe. Når jeg nå i natt sitter og ser på Hedda så lurer jeg fælt på hva som kommer til å skje om 1, 3, 10, 20, 30 år. Selv om det hadde vært interessant å visst så er jeg allikevel glad for at en ikke vet noe. Hver dag har nok med sin egen plage og glede!

Det nærmer seg jul. Tente det 3. lyset i adventsstaken i går og juleaften nærmer seg raskt. I det meste av desember bruker vi å spille diverse julemusikk for å få opp litt ekte julestemning i huset. Og i år er det spesielt en sang som har gått om igjen og om igjen. Nemlig "Mary, did you know" med Clay Aiken. Har blitt svært glad i den sangen. Det er ikke bare meg som har spekulert på hva fremtiden vil bringe. Mon tro om ikke Maria også lå våken noen netter og lurte på det samme for litt over 2000 år siden. Hva skal det bli med dette barnet? Svaret for vår del ligger et sted der i fremtiden, og vil nok avdekke seg når den tid kommer. For den av dere som ikke kjenner til sangen så kan du få en liten smakebit av den her. Finnes i utallige varianter på YouTube, og kanskje noen bedre enn denne. Men denne har tekst også, så derfor valgte jeg den.

Hvordan står det så til med jentene da? Joda, de har det bra. Savannah er fortsatt litt snufsete og blir raskt svært tett om natta. Merkes fort for da puster hun mye via munnen og tar ikke smokka av den grunn. Og har hun ikke smokka så skriker hun. Og skriker hun så merker hun hvor tett hun er og hvor vanskelig det er å puste, og skriker enda mer pga det... En ond sirkel. Men ved hyppig drypping og inhalasjoner holdes det greit i sjakk. Må vel si at de begge to er blid og grei det meste av dagen :-) Fortrenger alt annet sjø...

3 kommentarer:

Helga sa...

Jeg har også fundert alt for masse på framtida, men i helga har jeg fundert litt mer over hvorfor jeg ikke bruker mer tid på å takke for dagene som har gått. Ikke alt en ønsker å takke for, men det er vel fordi vi forstår så alt for lite av den store sammenhengen og Guds godhet. Ha en god dag videre! "TAKK MIN GUG FOR ALT SOM HENDTE"

Anonym sa...

Sant det som Helga skriver! er lett å ta altformye forgitt... også våre små håpefulle! minuttene, dagene, ukene, månedene og åra fyker forbi. Takke er en fin ting å huske på, både for små og store ting!!!


Til sist vil jeg/vi takke for det flotte kortet og julepakka vi fikk til Tord! Viste Tord bilde av prinsessene og da gliste han brett og ble kjempe gla, så han syntes tydeligvis at det var to nydelige damer han hadde fått bilder av!

PS: er det lov å spørre etter bilde Eldbjørg Helen tok da vi var innom med juleposten???

Hans Roar sa...

Helt enig med dere ja, Helga og Heidi Marie. Skal være glad for det vi har hatt, og har. Fremtiden får bekymre seg for seg selv :-)

Og når det gjelder det bildet Heidi Marie, så sender jeg det pr mail. Takk for at dere tok turen innom!

baby growth
babies