CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 11. juni 2008

Dag 197

Nå har det jammen gått noen dager siden siste oppdatering igjen... Utrolig hvor tida flyr. Må vel være tid for litt ny info nå da.

Har besøk av farmor og farfar denne uka. De bor jo "litt" lenger enn et steinkast unna så det blir ikke så mange kveldsturer på de. Er derfor trivelig at de kan være noen dager når de da kommer. Savannah synes i alle fall at det er greit at noen orker å bære henne, dulle med henne og gi henne oppmerksomhet når hun selv føler at foreldrene ikke bryr seg. Hun har nok blitt litt "meg, meg, meg, meg", men det er vel ikke så rart. Føles som en hårfin balansegang dette å gi nok oppmerksomhet, men ikke så mye at de blir bortskjemte. Nå tror jeg ikke at de er det enda da, men muligheten er vel der.

Hedda har nå hatt mange timer, ja faktisk et par dager uten skikkelig oppkast/gulp, og det er jo bare utrolig bra! At det kommer opp noen mengder med slim det får vi bare se positivt på, bare selve maten i all hovedsak holder seg i magen. Trenger ikke mat over hele senga, klærne, veggen, stolen osv... Er så mye enklere med en liten slimgulp som enkelt kan avgrenses til en flanellsbleie. Enkelte ganger kunne jeg tenke meg at hun heller spiste klubb og duppe for en blir litt lei av den sursøte melklukta. Men når jeg tenker meg om så er det verre å få klubb og duppe inn i sonden, så da får vi vente litt med det. For sonden er fortsatt Heddas beste venn og fiende. Vi forsøker å gi henne litt melk i munnen til enkelte måltider, og den store fremgangen her er at hun nå i alle fall ikke brekker seg med en gang hun blir lagt til brystet. Hun svelger faktisk unna rundt 1 ml! Det vil si sånn ca 20 dråper. Hvis jeg sier at hun ammer så tror jeg nok mamma'n protesterer, for hun biter visstnok verre enn en alligator der hun ligger. "Kan kjenne at nakkehårene reiser seg" sa hun idag da Hedda var ute på sin puppetokt og kun biter til der hvor hun føler det mest hensiktsmessig selv.

Status på hybelen til Hedda? Flislegger fuget siste på badet idag og rørlegger kommer i morgen. Snekker snart ferdig med kjellerstua og elektriker kommer neste uke. Så kjapt oppsummert så er det mulig at Hedda får flytte inn på hybelen i løpet av 14 dager! Skal si ting har skjedd fort! Hørte hun hadde planer om innflyttingsfest, men da satte vi ned foten! Makan til feiring for at hun får eget rom mens søsteren fortsatt må dele med oss "gamlingene". Nei, sånt kan vi ikke ha noe av!

Natta innhenter oss nå og ute regner det. I forrige uke klaget vi over varmt vær og nå klager vi over alt regnet. Aldri fornøyd. Men noe må vi jo ha å snakke om også! Ha en praktfull regntung natt videre alle sammen!

1 kommentarer:

Helga sa...

Me e spent på å sjå både hus onga å foreldre. hm..de hørtes litt rart ut - me e jo itj akkurat redd dåkk, så kanskje me heller ska si me gle oss hinnsides all forstand te å møte dåkk i sommer hele gjengen å te å sjå huse!!!!!!

baby growth
babies