CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tirsdag 22. januar 2008

Hilsener til Hedda og Savannah!

Flere har snakket om at denne bloggen burde bli tatt vare på for at jentene selv skal kunne lese hva som skjedde i deres første levemåneder. Nå er det jo slik at alt som engang har blitt publisert på Internet nok vil være der for alltid. Men en del kan nok endre seg, og av ulike årsaker så er det ikke sikkert at denne bloggen vil vedvare for alltid. Derfor har jeg tenkt å foreta en utskrift av den og kanskje lage en liten bok. Kanskje det er flere som kan være interessert i den også etterhvert. Men det får vi ta når den tid kommer.

Jeg skriver dette innlegget for å be om at så mange som mulig av alle som leser bloggen vår kan legge igjen en liten kommentar på dette innlegget. En hilsen til Savannah og Hedda som de kan lese selv også når de blir stor. Tror det kan bli trivelig! Har studert statistikken for bloggen nå og ser at siden vi startet å skrive så har vi hatt godt og jevnlig besøk fra svært mange. Over 600 ulike personer har vært inne og lest i den tiden som har gått - mange jevnlig hver dag. Totalt over 8000 besøk er ikke hverdagskost for en blogg som i første omgang var ment som et fora for oss selv og den nære familien. Men det har utviklet seg, og vi er i dag svært takknemlig for alle som har fulgt oss igjennom denne tiden. Ikke at bloggen avsluttes her i dag. Nei, den fortsetter i alle fall en liten stund til. Men nå etterspør vi så mange som mulige konkrete hilsener til Savannah og Hedda på akkurat dette innlegget. Alle er hjertelig velkommen til å skrive!

25 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Hedda og Savannah!

Dere har vært et under fra før dere ble født. For første gang har jeg vært med og ønsket og bedt om at svangerskapet måtte vare litt lenger, og enda litt lenger, helt til dere ble født - og da ble underet bare større og større. Dager og kvelder med hjertet i halsen ble avløst av målløs beundring over en utrolig utvikling - dette er to fantastiske jenter!!

Åtte uker gamle har dere vært gjennom mye som mange av oss aldri opplever, og dere har vært omsluttet av flere gode tanker og mer forbønn enn mange får gjennom et langt liv. Takk for at dere kom til verden, takk for den livsviljen dere viser, og takk for de fantastiske foreldrene dere valgte! Dere har allerede vært til stor glede og velsignelse iallfall for meg. Jeg ønsker dere alt godt - for tid og evighet!

Hilsen onkel Leif Inge, som gleder seg til å se dere (og gjett om de tre andre her i huset også gjør det, når de ikke sover :-)

Anonym sa...

Kjære tantejentene mine - Savannah og Hedda!

Dere kan tro jeg ble glad da jeg fikk høre at dere skulle komme til verden!! Jeg synes det er kjempekjekt med tantebarn, og at det attpåtil skulle bli to av dere samtidig, var ekstra arti. Jeg har nemlig alltid synes det har vært spesielt med tvillinger :-)

Det har vært veldig spennende å følge med dere, noen ganger nesten for spennende.. Det er utrolig hvordan dere har kjempet dere gjennom livet helt til dere er i dag, med god hjelp fra mange rundt. Dere har vist en livsvilje som har overrasket mange. Jeg er så glad for at dere lever, og gleder meg så til å bli kjent med dere!!

Lykke til videre kjære Hedda og Savannah, med det unike og utfordrende livet dere har fått!

Mange gode tanteklemmer fra Irene

Anonym sa...

Kjære Hedda og Savannah.

Jeg har fått æren av å kjenne deres foreldre fra vi var 16 år gamle og traff hverandre for første gang på Rødde folkehøgskole. Et vennskap jeg setter umåtelig stort pris på!

Da vi fikk vite at Mamma havnet på sykehuset, satte vi igang en bønnering her på Hamar. I løpet av veldig kort tid visste alle i menigheten vår og mange fra andre menigheter hvem Hedda og Savannah var. Siden har vi fulgt dere.

Å sitte seg ned etter en lang dag og lese denne bloggen var dagens høydepungt - og like spennende hver gang. Alt dere har vært igjennom i en så tidlig alder!! Dere er noen tøffinger som står for en støyt!!

Det har vært beundringsverdig lærerrikt å se hvordan dere og deres fantastiske forledre har stått imot og taklet alle utfordringene som livet har gitt dere fra begynnelsen av.

Vi kommer aldri til å glemme denne tiden,og at Mamma og pappa ville dele den med oss.

Må Gud velsigne dere rikt!
Og lykke til med alt dere måtte begi dere utpå:D

Mange og gode Klemmer fra Stina og Terje

Anonym sa...

Hei Hedda og Savannah.
Jeg er søskenbarn med deres mamma, og fra den stund jeg fikk vite om dere har jeg gledet meg over dere. Det har blitt klart for meg etter og lest denne bloggen jevnlig at dere er to viljesterke damer som vil opp og frem. Jeg tror dere allerede i en alder av to mnd har satt deres spor i manges hukommelse, selv til de som ikke kjenner dere eller foreldrene deres så godt.

Min mann og jeg ønsker dere alt godt i fremtiden. Dere er inspirerende med deres vilje, mot og energi. Ta vare på hverandre og deres foreldre. Lykke til på livets landevei - den blir nok fantastisk for dere begge.

Anonym sa...

Kjære Savannah og Hedda,

Veldig fint å få mulighet til å se dere og følge med på hvordan dere har det via bloggen, når jeg ikke kan følge dere "live".
Gleder meg kolossalt til å treffe dere og følge dere framover!

Helsing fra Janne Marit

Anonym sa...

Kjære Hedda og Savannah!
Jeg kjenner ikke mamma og pappa,vet litt om hvm de er, men Liv Olsen (søtera mi) fortalte meg om dere og jeg har fått være med å be for dere lenge. Så begynte jeg å gå inn på bloggen deres og har fulgt dere nesten hver dag siden. Det har vært spennende å følge med på hvordan det har gått med dere. Dere har møtt mye disse første ukene av livet deres og dere har vist oss alle at viljen til å overleve er stor. Kjempe flott å se. Håper dere to, underbarna, får oppleve mye godt sammen i årene som kommer. Mest av alt håper jeg dere vil leve livene deres i følge med Jesus. Takk til mamma og pappa for at jeg har fått følge dere så tstt. Takk for alle bildene. Gud velsigne derre. hilsen Turid

Anonym sa...

KJære Hedda og Savannah! Jeg har trillet mamman deres når hun lå i barnevogn, og er "gammel-nabo" fra færbøgda. Fint og få bli kjent med dere før vi har fått hilse på dere!
Gleder oss over at dere to har kommet til denne verden, og ønsker dere alt godt i livet videre.
Hilsen Solbjørg

Anonym sa...

Hei småtupper!
Det har vært spennende å få lov til å følge deres første uker av livet, gjennom pappas fine beskrivelser på bloggen og alle fine bilder av dere! Dere er to vakre små engler! Vi gleder oss til å få treffe dere, så kan dere få gurgle noen kloke tanker sammen med Siriann og Gjertrud Mathea.
Gurrrgle, blahblahgooogoh, hyyylhviiin! (en liten hilsen fra småpikene :o)....)
Stor klem fra Gunn-Solveig og Siriann, Elin og Gjertrud Mathea!

Anonym sa...

Kjære Hedda og Savannah!
Er så fantastisk og lese og se bilder av dere!
Fikk høre om dere av Bente som jeg går sammen med på TT-linja på Bibelskolen i Grimstad.. Og har fått være med og be for dere før og etter fødsel! Fantastik og se hva bønn gjør!

Lykke til, ønsker dere all lykke i framtiden!
Og foreldre! Forsett å blogge og fortsett og be!

Anonym sa...

Kjære Hedda og Savannah! Så fint å få bli kjent med dere,selv om jeg ikke har møtt dere. Har til tider vært nesten for spennende å å følge med dere,men takk for alt vi har fått lest og alle fine bilder.Lykke til videre! Hilsen Lilliann ( søskenbarnet til mamman dåkkers)

Anonym sa...

Kjære Savannah og Hedda!
Dere har allerede gitt oss mye glede, og vi har blitt glad i dere.
Har stått med i bønnekampen fra før dere ble født. Vi er og heldige som har fått se dere flere ganger.
Spenning har det vært, var jo redd for å miste dere. Men takker nå Jesus for den fine fremgangen som vi ser.
I Herrens hender er det trygt å være.
Kjærlig hilsen fra farmor og farfar med Salme 37,5.

Anette sa...

Kjære Hedda og Savannah.

Som Ragnhild Sofie fikk jeg høre om dere før dere ble født på Bibelskolen i Grimstad hvor Bente ba oss om å være med å be for dere og fødselen deres. Har siden det vært med å be for dere og har følgt med på bloggen. Kjekt å høre hvordan det går med dere og se bilder.
Dere er noen små mirakler, unike er dere!

Lykke til videre i livet.

Anonym sa...

Hei Hedda og Savannah!
Dere kom til verden på en litt spesiell - som to små, små, søte keiserinner. For oss har det vært utrolig spennende å følge med dere hver dag de første månedene i deres liv. Selv om dere var ekstra små og hjelpesløse, var dere utrolig sterke. Sammen med mange, mange over hele Norge,har vi fulgt dere og bedt til vår allmektige, himmelske Far for dere. Fra dere vart skapt har Han i sin kjærlighet hatt omsorg for dere."Ingen er så trygg i fare som Guds lille barneskare".
Gud velsigne deres liv og framtid!!
Beste hilsen fra gammelonkel og
-tante Inger og Olav i Skogn

Anonym sa...

Kjære Savannah og Hedda!
Også vi vil komme med en liten hilsen til dere. Dere har vært i våre bønner i lang tid, og vi følger jevnlig med på bloggen. Godt å se at dere vokser til og at situasjonen blir mer og mer stabil. Vi ønsker fortsatt Guds rike velsignelse over dere alle fire.
Hilsen Liv Inger og Roald

Anonym sa...

Kjære Savannah og Hedda!
Vi har også fulgt med dere siden før dere ble født. Hver kveld leser vi siste nytt om dere på bloggen, og mange bønner er bedt for dere og foreldrene deres. Vi ble kjent med dem da de gikk på KVT sammen med vår datter, Hanna. Vi fulgte med da de to ble kjærester! Allerede da var nok dere to med i Guds plan! Så flott å tenke på! Vi ber fortsatt for dere alle, og gleder oss til å møte dere! Må Gud velsigne dere og bevare dere gjennom livet! Hilsen fra Ragnhild og Even Kimo.

Anonym sa...

Kjære Savannah og Hedda!
Velkommen til verden! Det har vært utrolig flott og nervepirrende å følge dere i deres første levedager og uker. Jammen har dere fått vist oss alle at livet ikke er noen selvgfølgelighet, dere har allerede kjempet en tøff kamp i møte livet utenfor mors trygge mage så altfor tidlig. Ja for oss alle er dere bare rett og slett et stort Guds under.Det aller beste er at hans hender ville bære og verne om dere i fortsettelsen også.
Det skal bli kjekt å få følge med dere videre, og heldig er jeg som bor i Levanger! Dere er fantastisk fine begge to, ja mamma og pappa har all grunn til å være stolte!!
Gode hilsener fra Liv Olsen

Bente sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Kjære Hedda og Savannah!
Jeg også vil gjerne skrive en hilsen til dere. Siden dere har en pappa som er så flink å fortelle på bloggen hvordan det har vært både før dere ble født, og disse utrolig spennende ukene i starten på livet utenfor mammas mage som dere fikk så altfor kort tid i,så har vi blitt godt kjent med to fantastiske jenter som vel egentlig enda skulle ha en måned igjen før dere normalt skulle bli født. Tror ikke det er mange som har berørt så mange hjerter i så ung alder. Vi kjenner ikke mamma og pappa, men kjenner godt farmor og farfar, og det var de som gjorde oss oppmerksom på denne bloggen. Og ved daglige oppdateringer fikk vi følge dere på nært hold også i våre bønner. Vi takker Gud for dere, og vil nok også følge med dere videre.
Hilsen Liv i Selbu.

Unknown sa...

Det var med stor glede vi mottok nyheten om at dere skulle komme til verden. Kom som et lite sjokk at dere kom så fort!! Det fulgte noen veldig spennende uker etter dere ble født. Mange opp og nedturer har vi fulgt dere på gjennom denne fantastiske fine bloggen:)Det har vært mange tanker som har gått til st.olavs sykehus der der lå de første 2 mnd.av deres liv. Med god og kyndig hjelp og masse livsvilje gikk det heldigvis bra med dere der,slik at dere ble erklert såpass frisk at dere fikk komme "hjem"til Levanger:)Dere er fortsatt på sykehuset,men med den enorme styrke dere to små har vist hittil i livet,tar det vel ikke lange tida før dere er hjemme hos mamma og pappa. Gleder oss veldig til å få se dere på ordentlig! Har to fettere her som er veldig spente også! Vi vil ønske dere alt godt i livet Hedda og Savannah:)!

Anonym sa...

Kjære, kjære Hedda og Savannah!

Dere er to forunderlige små jenter. Dere to har gjort meg til mormor, og dere har også gjort livet veldig spennende, svært så spennende, den tiden etter at dere kom til denne verden, og lenge før det. Jeg har gledet meg over dere fra første stund jeg fikk vite om dere, og mormorhjertet har banket ekstra for dere mange ganger.

Jeg takker Gud for dere, og ber for dere hver dag. Håper dere nå har bare gode dager fremover, og at dere fortsatt får være til glede og velsignelse både for foreldre og oss andre. Gud har en plan med dere, og Han har fått mange bønner for dere allerede. Dere er bønnebarn i vid omkrets, og bønner er hørt. Dere er tatt vare på av gode medmennesker og hjelpere.

Særlig du, lille Hedda, har fått prøve deg i tøffe tak, men livsviljen har vært der hele tiden, og vi kan glede oss over at du nå blir sterkere for hver dag. Gleder meg til å få holde dere og bli ordentlig kjent med dere!

Jeg har vært av de heldige som har fått besøke dere, mamma'n og pappa'n deres flere ganger, og har fått ta litt på dere, fått kjenne at dere lever, selv om dere ser ut som små dukker. Dere skal vite at mormor er veldig gla i dere begge to, og kommer nok til å følge dere med spenning hver dag! Dere får bare bruke tiden fremover til å spise/sove og vokse dere sterke!

Så er dere så heldige at dere har en fin og god heim som venter på dere, og dere to er virkelig ventet! Det har vært stille i huset nå i lang tid. Dere to skal være med å fylle det med glede og latter. Kanskje litt gråt også, for alt behøver ikke kjennes helt greit bestandig. Dere skal få bidra til et levende hjem, og det gleder jeg meg til! Gler meg også til å få besøk av dere, og vi skal nok kose oss! Takk for at dere kom til verden, livet mitt er blitt rikere p.g.a. dere, kjære barnebarn!

Er veldig glad for denne bloggen, at mamma'n og pappa'n skriver og setter inn bilder av dere. Det er så artig å følge med! Jeg har sagt mange ganger at alt dette må bli en bok, så takk for at det nå ser ut til å bli virkelighet!

Lykke til videre og sammen i livet - dere to, mamma og pappa!

Anonym sa...

Hei Savannah og Hedda!

Det har vært spennede å følge dere, både før fødselen og etter. Dere er jammen noen "stå på jenter". Det er bra. Dere har virkelig gjort det spennende for mamma, pappa, besteforeldre tanter og onkler og søskenbarn og oss andre som stadig er innom dere i loggen for å se hvordan det går. Spesielt du Hedda skremte meg skikkelig da du ble så veldig dårlig helt i begynnelsen av livet ditt. Gleder meg derfor veldig når det går bedre nå.

Jeg har kjent mamma nesten hele livet, og pappa var bare en liten gutt første gang jeg så ham, selv om jeg lærte ham å kjenne først etter at ble voksen.

Jeg har selv en tvillingsøster; så vil dere ha noen tvilling råd, er det bare å komme. :-)

Stå på videre jenter; må Gud velsigne dere rikelig.

Edit

Anonym sa...

Kjære Hedda og Savannah.
Jeg er tante til mamma'n dokkers og jeg ble veldig glad da jeg fikk nyheten om at dere skulle komme til verden.Det ble en tøff start på livet for dere,særlig for deg Hedda.Men dere er to fine små "tøffinger" med stor livsvilje, og det har heldigvis godt bra med dere.Dere har vært mye i mine tanker, og jeg har fulgt med spent på denne bloggen, lest om dere og sett alle de fine bildene.En stor takk til mamma'n og pappa'n deres som har delt opplevelsene med oss.Nå har dere blitt så "stor" at jeg håper jeg kan få komme å besøke dere snart.Gleder meg til å bli kjent med dere.Ønsker dere alt godt i livet.
Klem fra "gammeltante" Ruth.

Anonym sa...

Kjære Savannah, Kjære Hedda!

Vi er gode venner av mamman og pappan deres, og vi bor i Tromsø. Jeg (Svein) har vokst opp sammen med mamma Eldbjørg, og kona mi (Helga) vokste opp i nabobygda til pappa Hans Roar. Dere har forresten vært på besøk hos oss her i Tromsø, mens dere var bare noen få cm store. Rett og slett bittebittesmå, inni magen til mamma ;-) Etterpå kjørte vi på bilferie sammen, og lå i lavvo (telt)!

Da vi fikk høre at dere var underveis ble vi veldig glade. Men enda mer glad ble vi da dere plutselig var TO, istedenfor EN ;-)
Vi takker Gud for dere, og forstår at dere er bønnebarn. Det er helt utrolig mange som har vært med å be for dere, også her i Tromsø. Vi fortalte forsamlinga vår om dere, og mange har vært med å be og takke vår Allmektige Far i Himmelen. Og du, Hedda, har mer enn en gang fått oss litt ekstra bekymret ;-)

Men dere har vist en utrolig livsvilje, og styrke til å overleve! Dere må huske på det, at det er Gud som har gitt dere livet, sammen med mamma og pappa. Husk å takke dem for det!

Vil gjerne hilse dere med et ord fra Bibelen. Det er vårt vers:
"For jeg vet hvilke tanker jeg tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker, og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere framtid og håp!" Jeremia 29,11

Lille Elias hilser også! Han gleder seg til å komme ut av mamma Helga`s mage, og bli kjent med dere ;-)

Hilsen fra Helga og Svein.

Anonym sa...

Kjære Hedda og Savannah!
Jeg ble kjent med mammaen og pappaen deres da vi gikk på KVT. Jeg synes det har vært veldig fint og spennende (noen dager litt vel spennende) å få følge dere og deres utvikling fra fødselen av.
Jeg har ikke møtt dere ennå, men det hadde vært veldig koselig å få møtt dere en gang. Kanskje vi KVT-jentene får til å møtes igjen til sommeren:)
Dere er noen tøffe jenter og jeg ønsker dere alt godt for fremtiden.
Ta vare på hverandre og nyt hver dag!
Klem fra Trine

Anonym sa...

Kjære Hedda og Savannah!

Dere er to vidunderlige bønnebarn.Vi har gledet oss hver dag når vi har lest bloggen til pappa`en deres. Det har vært spennende å følge med dere, av og til nesten for spennende.
Og så store og flinke dere er blitt - og så søte og fine!

Vi gleder oss til å se dere i virkeligheten, når det blir anledning til det.

Dere er heldige som har så gode og flinke foreldre som vil passe godt på dere. Og foreldrene deres er virkelig heldige som har fått to så skjønne jenter.

Vi ønsker Guds rike velsignelse over dere og foreldrene deres!

Mange gode hilsener fra Kirsti og Arvid

baby growth
babies