CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 6. desember 2007

Dag 12

Hedda er fremdeles av respirator og ligger på BiPAP. Har behov for en god del oksygen og har litt problemer med å bli kvitt "gammel" luft (CO2), men legene tror dette vil forbedre seg etterhvert. Hvis ikke vil hun bli lagt tilbake på respirator en stund til. Men hun fordøyer maten godt og har gått litt opp i vekt, og det er jo helt topp! Årsaken til at hun plutselig fikk problemer i går vet vi fortsatt ikke helt sikkert, men prøvene i dag viser i alle fall en bitteliten infeksjon. Det er nok mest sannsynlig en kombinasjon av infeksjon og problemer med å holde lungene oppblåste. Røntgenbilder som ble tatt viser en fremgang for lungene, så vi får håpe det fortsetter videre. Og antibiotika får hun selvsagt videre også, så det ser egentlig lyst ut nå.

Savannah fortsetter sin gode progresjon og legger også på seg litt vekt. Har også blitt litt lengre, men det er litt vanskelig å måle eksakt. Gleder oss i alle fall over at hun er stabil og fin. Vi fikk sitte litt ute med begge to i dag også. Det er godt, selv om vi nå er på to ulike rom. Kan nok hende at Hedda blir flyttet tilbake utover kvelden hvis fremgangen er god, men det får vi bare ta som det kommer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, d e så spennanes. Bli bære meir å meir imponert over de der to! For ein livsvilje ;-) Vi takke Gud for kver dag. Heilt ufattele å sjå for sæ kor små dæm e...små, -men verdifull; "Du har skapt mine nyrer, du formet meg i mors liv. Jeg priser deg fordi jeg er virket på forferdelig underfullt vis.
Underfulle er dine gjerninger, det vet min sjel så vel. Mine ben var ikke skjult for deg da jeg ble virket i lønndom, da jeg ble formet så kunstferdig i jordens dyp. Da jeg bare var et foster, så dine øyne meg...-Hvor dyrebare dine tanker er for meg, Gud! Hvor veldig er summen av dem!" (salme 139)
Vi e med dåkk ;-)
Helga, Svein og litjingen!

Anonym sa...

Det ser ut som dokk har hatt nånn dramatiske døgn. Kan itj tenk mæ te kor vanskelig det mått vær for dokk å bli ringt opp sånn midt på natta. Vi e no her for dokk hvis dokk treng oss. Bare si i fra. :-D
Godt å sjå at det går bedre med Hedda! Savannah så no ut som hu hadd det som plommen i egget på bildet.
Håpe dokk går ei rolig helg i vente.
*klem*

Anonym sa...

Fremdeles litt forvirring med derre etternavn skiftet... :-D
En smule flau no, men ikke si det te Harald! :-D

Anonym sa...

Kjekt å høre at det går litt bedre og at de spiser og legger på seg:)
De er noen tøffinger Hedda og Savannah:)
Hilse Eldbjørg så masse fra meg og gi henne en klem fra oss begge!
En god klem til deg også Hans Roar! :D

baby growth
babies